Veelgestelde vragen

Algemeen

Het platform Pillr is de solide fundatie voor jouw project waar je jouw werkprocessen optimaal kan managen, uitvoeren en zelfs kan automatiseren.
Op de website van Pillr vind je onder de tab leren alle benodigde video’s om jou op weg te helpen. Klik hier om direct te starten.
Platform: Kies rechtsboven bij je profielinstellingen Talen om een andere taal te selecteren.
Voor ondersteuning of vragen over het platform kan je terecht bij onze partner. De contactgegevens vind je op onze contactpagina.
Ben je ingelogd op het platform? Hier kan je via de help tab bovenaan de pagina onder de kop 'Stuur feedback' jouw ideeën of opmerkingen delen.

lidmaatschappen

Kies je lidmaatschap en vraag hem aan. Dit kan je doen via het formulier lidmaatschappen op de website. Of neem contact op met één van onze lokale partners.
Als er na de proefperiode geen lidmaatschap wordt afgenomen, zal het gehele bedrijfsaccount verwijderd worden. Dit houdt in dat alle projecten inclusief alle bijbehorende onderdelen verwijderd zullen worden.
Als het lidmaatschap niet wordt verlengd zal het gehele bedrijfsaccount verwijderd worden. Dit houdt in dat alle projecten inclusief alle bijbehorende onderdelen verwijderd zullen worden.
Op de website van Pillr vind je onder de lidmaatschappen uitgeschreven tot welke functionaliteiten je toegang hebt. Let op: Bij de proefperiode van 3 maanden heb je alle functionaliteiten van het platform tot je beschikking.
Een as-build project is een afgerond project dat beschikbaar blijft voor beheer. Dit is vergelijkbaar met het archiveren van een project. Het project blijft bestaan, maar de functies worden beperkt. Zo is het in een as-build project niet mogelijk om modellen te uploaden of te controleren. Geplande controles worden automatisch uitgezet. Doordat de kosten lager uitvallen in beheer en onderhoud, kunnen we een lagere prijs bieden voor deze projecten. Zo kan je met lagere kosten wel altijd inzicht houden in projecten die zijn gerealiseerd, en hierop je onderhoud beheren.

Registreren / inloggen

Vraag opnieuw je wachtwoord aan . Vul het e-mailadres in waarmee je bent geregistreerd op Pillr en er wordt een nieuwe link naar je verzonden om je wachtwoord te herstellen.
Controleer je spam-, junk- of ongewenste e-mailfolder. Indien de e-mail hier niet in verschijnt controleer bij de ICT-afdeling of het adres noreply@pillr.nl op de whitelist staan voor de gateway en firewall. Indien de e-mail dan nog niet doorkomt controleer of de e-mailprovider de e-mail ontvangt. In andere gevallen neem contact op met CAD & Company.
Download hier de ICT handleiding om jou te helpen bij het oplossen van dit probleem.
Nee, je hebt geen extra account nodig. Laat je uitnodigen op het al bij ons bekende e-mailadres. Nadat je door de andere organisatie bent uitgenodigd, kan je via de menu-bar switchen van organisatie.
Het is bekend dat op de Azure Virtual Desktop met Windows 10 Enterprise er een kans bestaat dat het inlogscherm niet wordt ingeladen. Hiervoor is een extra actie nodig: Download vanaf deze pagina de installer 'Evergreen Standalone Installer', kies voor x64. En installeer deze op je Virtual Desktop. Start Revit of Naviswork opnieuw op.

Pillr add-ins voor Revit en Navisworks

De naam Collaborea is vervallen en heet nu Pillr. De add-ins voor Revit en Navisworks kan je hier downloaden. Let op, dit kan alleen wanneer je bent ingelogd.
Wij ondersteunen altijd meest recente versie en de drie voorgaande versies van de Autodesk programma’s.
Afhankelijk van je lidmaatschap zijn er functionaliteiten beschikbaar in de add-ins. De publish functie werkt al bij het Collaboration lidmaatschap. Voor het communiceren van taken heb je minimaal het Business lidmaatschap nodig.
Geef feedback via het formulier op het platform. Voeg wanneer mogelijk een screenshot van de foutmelding toe. Probeer zo goed mogelijk het proces te beschrijven waardoor de foutmelding ontstond.

Pillr gebruikers

Als accounteigenaar beheer jij het volledige account van je organisatie op Pillr. Account beheerders mogen projecten opzetten en gebruikers uitnodigen. Accountbeheerders hebben dezelfde rechten als accounteigenaren, alleen hebben zij geen toegang tot de bedrijfspagina. Als accountlid neem je deel aan projecten. Alleen de projecten waaraan je deelneemt zijn zichtbaar. Op een project wordt voor een accountlid zijn rechten ingeregeld. Afhankelijk van deze ingestelde rechten heb jij wel of niet toegang tot bepaalde onderdelen.
Per gebruiker kunnen er rechten ingesteld worden op alle projecten waar deze gebruiker onderdeel van is. Dit kan in 1x voor alle projecten of project afhankelijk ingesteld worden. Bij het aanmaken van het project kan dit direct ingesteld worden.
Op een project kunnen gebruikers aanvullende rechten krijgen. Stel dit direct in bij het aanmaken van een project of wijzig dit bij de beheerinstellingen van gebruikers.

Mijn gegevens

Kies rechtsboven bij je profielinstellingen ‘Mijn profiel’. Hier kan je jouw e-mailadres wijzigen door te klikken op het potlood bij Accountgegevens. Let op: er wordt een e-mail naar je verstuurd die je moet bevestigen.
Ben jij accounteigenaar of accountbeheerder met rechten om de bedrijfspagina aan te passen? Dan kan je dit doen op de bedrijfspagina onder beheerinstellingen. Klik op de potloden om de gegevens te wijzigen.

Mijn projecten

Dit is afhankelijk van hoe het project ingesteld is. Heb je aangegeven dat deze openbaar is? Dan kan iedereen het project bekijken via de website. Staat je project op iedereen met link, dan kan iedereen met een link het project inzien. Wil je het project afgeschermd hebben en alleen toegankelijk voor teamleden op uitnodiging, kies dan voor teamleden.
De volgende onderdelen worden standaard gedeeld:
Model; projectnaam; locatiegegevens; aantal weergaves; aanvullende informatie (deze zijn ingevoerd bij het project).
Controleer of het model voldoet aan de voorwaarde. Bv. grootte van het bestand of bestandsformaat. Indien deze voldoet, controleer de internetverbinding en probeer de upload nogmaals. Wacht tot de upload verwerkt is en er komt te staan 'Model gereed'. Ga pas verder als het model ook daadwerkelijk in de modelgroep staat.
Dit is zeker mogelijk. Hiervoor dienen de volgende stappen te worden ondernomen. Bij het uploaden van een model krijg je de keuze of je wil uploaden vanaf je computer of via BIM 360. Volg hierna de aangegeven stappen.
Download hier de handleiding koppel Pillr met BIM 360.
Dit is zeker mogelijk. Hiervoor dien je onder je 'avatar-menu' te klikken op 'bedrijfsapps'. Voeg vervolgens de BIM 360 issues app toe. Je hebt nu de mogelijkheid om taken vanuit de modelchecker direct naar BIM 360 toe te sturen. Let op hiervoor dien je ook BIM 360 gekoppeld hebben als systemintegratie. Download hier de handleiding.
Indien je project op 'Openbaar’ staat kan d.m.v. de 'Project delen'-functie op het projectdashboard de code gebruikt worden op MS Teams. Hiermee kan gekozen worden om de totale pagina te delen of alleen de viewer.
Klik hier voor de handleiding 'BIM Communicatie met BCF' voor Pillr.

Viewer

Indien je een errorcode krijgt, maak altijd een screenshot van de melding. Probeer zo goed mogelijk het proces te beschrijven voor de foutmelding ontstond. Verstuur deze gegevens via het formulier op het platform en geef als type feedback ‘Bug’ aan.
Controleer of in de viewer een error code wordt vermeld. Indien deze vermeld wordt stuur deze naar support@pillr.nl. Controleer de viewer in andere webbrowsers. Let op: Alle versies onder Internet Explorer 11 worden niet meer ondersteund door Autodesk.