Veelgestelde vragen

Algemeen

Het meest complete cloudplatform voor BIM-compliancy en -coördinatie. Pillr verbetert de algehele kwaliteit en efficiëntie van uw BIM-projecten door de naleving van BIM-normen, communicatie en probleembeheer te stroomlijnen. Ons gebruiksklare cloudplatform verbetert de kwaliteit van uw BIM-projecten besparen waardevolle engineeringtijd en verkorten de doorlooptijden.
Om je goed op weg te helpen hebben wij een set van instructievideo's ontwikkeld. Hierin nemen we je stap voor stap mee in het proces zodat jij direct goed van start kunt gaan. Leer zo de basisfunctionaliteiten en verfijn je vaardigheden van Pillr. Veel plezier met het ontdekken van de uitgebreide mogelijkheden om jouw werkproces te versnellen. Klik hier om direct te starten.
Pillr is momenteel beschikbaar in het Engels en Nederlands. Na het inloggen, kun je eenvoudig je taalinstelling aanpassen door rechtsboven naar je profielinstellingen te gaan en daar 'Talen' te kiezen. Selecteer vervolgens de gewenste taal.
Voor ondersteuning of vragen over Pillr kan je contact opnemen via onze contactpagina.
We waarderen feedback over ons platform. Heb je suggesties voor nieuwe functionaliteiten of wil je een bug rapporteren? Laat het ons weten! Na het inloggen, kun je via het help-menu bovenaan de pagina onder de kop 'Stuur feedback' jouw ideeën of opmerkingen delen.
Een overzicht van de lidmaatschappen en bijbehorende functies is beschikbaar op deze pagina. Voor verdere vragen, neem gerust contact met ons op.

Registreren / inloggen

Vraag opnieuw je wachtwoord aan. Vul het e-mailadres in waarmee je bent geregistreerd op Pillr en er wordt een nieuwe link naar je verzonden om je wachtwoord te herstellen.
Controleer je spam-, junk- of ongewenste e-mailfolder. Indien de e-mail hier niet in verschijnt controleer bij de ICT-afdeling of het adres noreply@pillr.nl op de whitelist staan voor de gateway en firewall. Indien de e-mail dan nog niet doorkomt controleer of de e-mailprovider de e-mail ontvangt. In andere gevallen neem contact op met NTI CAD & Company.
Download hier de ICT handleiding om jou te helpen bij het oplossen van dit probleem.
Nee, dat is niet nodig. Laat je uitnodigen op het e-mailadres waarmee je al bent geregistreerd op Pillr. Zodra de andere organisatie je heeft uitgenodigd, kun je eenvoudig wisselen tussen bedrijfsaccounts via de selectiebox in de linker sidebar.

Pillr voor Revit en Navisworks

Om je goed op weg te helpen hebben wij een handleiding ontwikkeld voor Pillr voor Revit en Pillr voor Navisworks. Hierin nemen we je stap voor stap mee in het proces zodat jij direct goed van start kunt gaan. Leer zo de basisfunctionaliteiten en verfijn je vaardigheden van Pillr. Veel plezier met het ontdekken van de uitgebreide mogelijkheden om jouw werkproces te versnellen. Download de handleiding voor Pillr voor Revit en Pillr voor Navisworks.
Pillr voor Revit en Navisworks kan je hier downloaden. Let op, dit kan alleen wanneer je bent ingelogd op Pillr.
Pillr voor Revit en Navisworks is in de meest recente versie en de vier voorgaande versies van de Autodesk programma’s beschikbaar.
Afhankelijk van je lidmaatschap zijn er functionaliteiten beschikbaar in de add-ins. De publish functie werkt al bij het Collaboration lidmaatschap. Voor het communiceren van taken heb je minimaal het Business lidmaatschap nodig.
Geef feedback via het formulier op het platform. Voeg wanneer mogelijk een screenshot van de foutmelding toe. Probeer zo goed mogelijk het proces te beschrijven waardoor de foutmelding ontstond.
Het is bekend dat op de Azure Virtual Desktop met Windows 10 Enterprise er een kans bestaat dat het inlogscherm niet wordt ingeladen. Hiervoor is een extra actie nodig: Download vanaf deze  pagina  de installer 'Evergreen Standalone Installer', kies voor x64. En installeer deze op je Virtual Desktop. Start Revit of Naviswork opnieuw op.

Pillr gebruikers

Als accounteigenaar beheer jij het volledige account van je organisatie op Pillr. Account beheerders mogen projecten opzetten en gebruikers uitnodigen. Accountbeheerders hebben dezelfde rechten als accounteigenaren, alleen hebben zij geen toegang tot de bedrijfspagina. Als accountlid neem je deel aan projecten. Alleen de projecten waaraan je deelneemt zijn zichtbaar. Op een project wordt voor een accountlid zijn rechten ingeregeld. Afhankelijk van deze ingestelde rechten heb jij wel of niet toegang tot bepaalde onderdelen.
Per gebruiker kunnen er rechten ingesteld worden op alle projecten waar deze gebruiker onderdeel van is. Dit kan in 1x voor alle projecten of project afhankelijk ingesteld worden. Bij het aanmaken van het project kan dit direct ingesteld worden.
Op een project kunnen gebruikers aanvullende rechten krijgen. Stel dit direct in bij het aanmaken van een project of wijzig dit bij de beheerinstellingen van gebruikers.

Mijn gegevens

Kies rechtsboven bij je profielinstellingen ‘Mijn profiel’. Hier kan je jouw e-mailadres wijzigen door te klikken op het potlood bij Accountgegevens. Let op: er wordt een e-mail naar je verstuurd die je moet bevestigen.
Ben jij accounteigenaar of accountbeheerder met rechten om de bedrijfspagina aan te passen? Dan kan je dit doen op de bedrijfspagina onder beheerinstellingen. Klik op de potloden om de gegevens te wijzigen.

Mijn projecten

Dit is afhankelijk van hoe het project ingesteld is. Heb je aangegeven dat deze openbaar is? Dan kan iedereen het project bekijken via de website. Staat je project op iedereen met link, dan kan iedereen met een link het project inzien. Wil je het project afgeschermd hebben en alleen toegankelijk voor teamleden op uitnodiging, kies dan voor teamleden.
De volgende onderdelen worden standaard gedeeld:
Model; projectnaam; locatiegegevens; aantal weergaves; aanvullende informatie (deze zijn ingevoerd bij het project).
Controleer of het model voldoet aan de voorwaarde. Bv. grootte van het bestand of bestandsformaat. Indien deze voldoet, controleer de internetverbinding en probeer de upload nogmaals. Wacht tot de upload verwerkt is en er komt te staan 'Model gereed'. Ga pas verder als het model ook daadwerkelijk in de modelgroep staat.
Dit is zeker mogelijk. Hiervoor dienen de volgende stappen te worden ondernomen. Bij het uploaden van een model krijg je de keuze of je wil uploaden vanaf je computer of via Autodesk Construction Cloud. Volg hierna de aangegeven stappen.
Download hier de handleiding koppel Pillr met Autodesk Construction Cloud.
Dit is zeker mogelijk. Hiervoor dien je onder je 'avatar-menu' te klikken op 'bedrijfsapps'. Voeg vervolgens de BIM 360 issues app toe. Je hebt nu de mogelijkheid om taken vanuit de modelchecker direct naar BIM 360 toe te sturen. Let op hiervoor dien je ook BIM 360 gekoppeld hebben als systemintegratie. Download hier de handleiding.
Indien je project op 'Openbaar’ staat kan d.m.v. de 'Project delen'-functie op het projectdashboard de code gebruikt worden op MS Teams. Hiermee kan gekozen worden om de totale pagina te delen of alleen de viewer.
Klik hier voor de handleiding 'BIM Communicatie met BCF' voor Pillr.
Met de Solibri BCF Connector kun je jouw taken synchroniseren met Pillr. Klik hier voor de handleiding.
Een as-build project is een afgerond project dat beschikbaar blijft voor beheer. Dit is vergelijkbaar met het archiveren van een project. Het project blijft bestaan, maar de functies worden beperkt. Zo is het in een as-build project niet mogelijk om modellen te uploaden of te controleren. Geplande controles worden automatisch uitgezet. Doordat de kosten lager uitvallen in beheer en onderhoud, kunnen we een lagere prijs bieden voor deze projecten. Zo kan je met lagere kosten wel altijd inzicht houden in projecten die zijn gerealiseerd, en hierop je onderhoud beheren.

Viewer

Indien je een errorcode krijgt, maak altijd een screenshot van de melding. Probeer zo goed mogelijk het proces te beschrijven voor de foutmelding ontstond. Verstuur deze gegevens via het formulier op het platform en geef als type feedback ‘Bug’ aan.
Er zijn verschillende redenen waardoor deze melding in beeld kan komen:

  • Pillr heeft geen toegang meer tot Autodesk Construction Cloud-account. Controleer of de koppeling met Pillr nog actief is. Hoe? Bekijk de handleiding hier.
  • Model bestaat niet meer op Autodesk Construction Cloud of is verplaatst. Controleer of het model nog beschikbaar is op Autodesk Construction Cloud.
  • Project bestaat niet meer op Autodesk Construction Cloud of is verplaatst. Controleer of het project nog beschikbaar is op Autodesk Construction Cloud.
  • Autodesk Construction Cloud heeft een storing. Je kan dit hier bekijken.
Controleer of in de viewer een error code wordt vermeld. Indien deze vermeld wordt stuur deze naar support-nl@nti-group.com. Controleer de viewer in andere webbrowsers. Let op: Alle versies onder Internet Explorer 11 worden niet meer ondersteund door Autodesk.

Autodesk Construction Cloud

De browser staat zo ingesteld dat deze cookies van derden blokkeert. Om deze functionaliteit te laten werken, moeten bij Autodesk de cookies van Pillr (cookies van derden) worden toegestaan.
Ga naar de instellingen van je browser. Zoek op ‘Cookies van derden’. Voeg hier een nieuwe regel aan toe:
Site: [*.]autodesk.com
Activeer checkbox: Inclusief cookies van derden op deze site

Meer weten over de Pillr Partner Card?
Klik hier voor meer informatie.